Salata de cartofi cu tofu – reteta de post rapida

Argument

Aceasta este una dintre cele mai simple si rapide retete, gustoasa, dar fara farafasticuri, potrivita astfel pentru ultima zi din post, cind nu este timp pentru gatit, insa nici din bunatatile pentru Paste nu se poate minca. Combinatia ingredientelor reprezinta o masa completa, putind fi consumata ca fel principal, sau chiar ca singur fel de mincare.

Orice incepator poate sa o prepare, fiind potrivita pentru a incuraja copii sa participe la gatit, incepind cu potrivirea gusturilor, pina la curatatul cartofilor, de la virsta la care li se permite folosirea cutitului special pentru curatat legume.

Recomandari nutritionale

Tofu, desi este supranumit „brinza de soia”, pentru ca din punct de vedere chimic este, ca si brinza, proteina coagulata, nu a fost creat, precum majoritatea preparatelor vegane, pentru a falsifica gusturile preparatelor de origine animala. Tofu este un preparat traditional de origine asiatica, la ora actuala cel mai putin daunator sanatatii dintre preparatele comerciale din soia. Se gaseste pe piata in diverse variante – simplu, afumat, sau imbogatit cu diverse adaosuri si arome (ardei,marar, etc).

Cititi cu atentie eticheta, fiind de preferat produsele care poarta mentiunile „bio”, „eco”, si mai ales „fara organisme modificate genetic (OMG)”.

Cu toate acestea, consumul de tofu este normal doar in cantitati moderate, ocazional si nu poate inlocui aportul regulat de lactate si proteina animala. De asemenea, datorita faptului ca soia este un alergen cunoscut, nu se recomanda ca aceasta reteta sa fie consumata de copii de virsta prescolara si de persoanele cu predispozitie spre diverse alergii.

Reteta

7 cartofi maricei (nu uriasi) se curata, se taie cuburi si se pun la fiert in apa cu sare. Apa se pune doar cit sa depaseasca nivelul cartofilor cu 2-3 cm. Se fierb la foc potrivit, in asa fel incit sa nu clocoteasca foarte tare. Daca este nevoie, se ia spuma formata deasupra, ca la supa.

Intre timp, intr-un castron de salata se amesteca bine: 3 cepe, curatate, spalate si taiate rondele, 150 gr tofu afumat (jumatate de cutie de 300 gr, aceasta fiind forma comerciala cea mai frecventa), taiat cubulete, 1 ceasca pentru cafea de ulei, 1 ceasca pentru cafea de otet, piper dupa gust, 2 linguri mustar.

Cartofii vor fi gata cam in 30 de minute. Trebuie sa fie bine fierti, in asa fel incit la amestecarea in salata sa isi rotunjeasca putin colturile, formind cu restul lichidelor un fel de sos, care va lega salata.

Cind sint gata si cartofii, se iau cu spumarul din apa fierbinte si se adauga asa, fierbinti, peste restul ingredientelor. Se amesteca bine.

Se poate consuma atit imediat, calduta, cit si rece, de la frigider, nefiind gretoasa calda, precum salata orientala. Tofu afumat ii va da un gust asemanator fripturii. Aranjati portiile in farfurii intinse, pe frunze de salata verde.

Extra sfat

Apa in care au fiert cartofii poate fi refolosita, impreuna cu apa de la fiertul altor legume (de exemplu cele pentru salata de boeuf). Trebuie doar sa amestecati supele rezultate de la fiertul legumelor, sa le dati in clocot si sa adaugati taitei fara ou. Taiteii fierb in cca 10-12 minute, pina ce se inmoaie si se umfla, schimbindu-si si culoarea (cind sint fierti, devin albi). La final, adaugati patrunjel verde tocat si ati obtinut o supa delicioasa si dietetica. Serviti alaturi de ardei iute murat.

Pofta buna!

Anunțuri

Opinii? Comentarii? Aici le puteti exprima liber:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s