Descopera tipul de creativitate care te caracterizeaza – Mestesugarul

Mestesugarul este baza societatii, executantul prin excelenta, cel care asigura stabilitate si perpetuarea bunelor obiceiuri si practici.

Element caracteristic: Pamintul

Daca:

  • Te simti in siguranta cind asamblezi un kit, folosesti un sablon, sau urmezi pas cu pas un tutorial detaliat, video sau in imagini;
  • Poti reface acelasi obiect intr-un numar nelimitat, fara sa te plictisesti;
  • Cind trebuie sa creezi produse noi, preferi sa refolosesti tipare/sabloane/scheme/matrite/retete care au avut succes anterior, dar cu materiale, culori, arome sau accesorii diferite;
  • Preferi materiale usor de prelucrat (de exemplu fimo in loc de portelan, etamina in loc de pinza deasa, PAL in loc de lemn masiv) si tehnici care sa compenseze ce nu poti face personal (decoupage in loc de pictura);
  • Simti nevoia sa folosesti diverse instrumente sau automatizari ca sa maresti productivitatea, in loc sa migalesti (de exemplu: cutter laser in loc de traforaj, masini de decupat hirtie in loc de cutter, imprimanta in loc de creion si pensula, masina de cusut computerizata in loc de broderie transfer);
  • Acorzi atentie calitatii finisajelor, dar nu te dai inapoi sa faci lucruri foarte simple si cu minima interventie manuala (de exemplu: sa insiri citeva margele sau pandantive pe o bratara sau un lant de-a gata, sa cosi un mini-model monocrom in loc de unul cu puncte diverse si fir metalizat)
  • Pentru a invata o tehnica noua, de exemplu daca pina acum ai cusut fete de masa si vrei sa treci la aranjamente florale, ai prefera sa urmezi un curs.
  • Sintagma „produs la comanda” iti sugereaza cautarea unui model care sa corespunda descrierii clientului.

Atunci:

  • In primul rind ar trebui sa te asiguri ca ai dreptul sa folosesti ideile care te atrag. Ele trebuie sa fie oferite pentru uz comercial sau fara conditii de utilizare (royalty free, copyright free). Ai putea folosi modele populare, idei oferite de platformele de vinzari online, producatorii de kituri si magazinele de produse digitale (majoritatea au bloguri, sau rubrici speciale pe site unde ofera tutoriale, sau trimit astfel de idei de uz comercial prin e-mail). Daca ai dubii privind o carte, sau o revista, contacteaza autorul/editura.
  • Primul pas: intrarea in legalitate. Primul drum – la Oficiul Registrului Comertului, pentru a te inregistra ca PFA, SRL, sau alt tip de persoana juridica. Al doilea drum – la contabil, daca ai SRL, si, daca te-ai inregistrat ca PFA, la Administratia Finantelor Publice de care apartii, pentru a afla ce tip de impozit pe venit ai de plata, termenele si declaratiile specifice.
  • Al doilea pas – doar daca ai PFA si nu doresti sa platesti un contabil din prima zi – este sa gasesti un program de contabilitate pentru partida simpla, sau sa cumperi registrele de la librarie, sa descarci legislatia necesara de pe internet si sa studiezi citeva zile.
  • Pentru ca poti produce mai multe exemplare din acelasi obiect, ai o multime de optiuni de vinzare. Poti apela la un magazin pentru a le vinde in regim de consignatie, dar si sa-ti deschizi un magazin online, sau sa inchiriezi un stand la un tirg, cind ai un stoc mare de produse, sau chiar sa inchiriezi un spatiu si sa-ti deschizi propriul magazin.
  • Urmareste concurenta pentru a-ti ajusta preturile si pentru a-ti pastra prioritatea in punerea in vinzare. Nu ai motive sa te ingrijorezi daca vezi produse similare la altcineva. Sansele sa aiba la baza acelasi tutorial sint foarte mari.
  • Cauta sa ramii la moda. Adauga produse noi in mod constant, din surse cit mai proaspete, informeaza-te asupra tendintelor anului curent.
  • Personalizare poate insemna ceva simplu si rapid, care ti se potriveste: inscriptionare, aplicabila oricarui tip de produs, de la tricouri si bijuterii pina la invitatii de nunta.
  • Acorda atentie promovarii. Daca vinzi online, angajeaza un fotograf profesionist sau roaga pe cineva sa-ti corecteze fotogorafiile. Optional: poti scrie (sau plati pe cineva sa scrie) pe un blog, dar poti apela si la ziarul local la fel de bine.

Puncte forte:

  • Executia si finisarea perfecte, acestea sint atuurile tale cele mai mari. Atentie! Daca nu vei cauta ca rezultatul final sa fie impecabil, vei pierde meticulozitatea si grija pentru detalii, adica exact calitatile innascute care iti pot asigura un numar de clienti stabili.
  • Capacitatea de a lucra pe stoc, producind un numar oarecare de produse identice, care isi asteapta cuminti cumparatorii, in timp ce te ocupi de altceva.

Puncte slabe:

  • Poti sa cazi foarte usor in capcana „usor si rapid”, mai ales daca te inspiri din reviste, care publica tot felul de maruntisuri pentru a putea apare la intervale regulate cu o cheltuiala minima, sau daca acorzi importanta prea mare cantitatii. Cifrele sint inselatoare. Chiar daca vei avea clienti si pentru astfel de produse, ei vin doar pentru pretul foarte mic. Daca vrei sa te dezvolti si sa incurajezi vinzarile repetate, trebuie sa investesti mai mult timp in obiecte si materiale de calitate.
  • Diversitatea produselor tale este limitata de cantitatea de informatie la care ai acces – gratuit, sau contra cost. Ai putea colabora cu un Designer, care sa creeze o linie de produse doar pentru tine.

Idei pentru dezvoltarea afacerii:

  • Angajeaza un Designer, sau asociaza-te cu acesta, pentru a va completa reciproc si a crea o marca avind personalitate proprie. Ca alternativa, plateste licente (preferabil cu o clauza de exclusivitate) pentru utilizarea ideilor preferate ale Designerilor.
  • Alege modele mai sofisticate si foloseste materiale de cea mai buna calitate, pretioase, sau create special pentru tine de alti artizani.
  • Axeaza-te pe un singur tip de produs, pentru care concurenta este limitata in zona ta, de exemplu haine pentru catei, cu o gama de modele din care clientul sa aleaga si pe care sa le lucrezi la comanda si sa le personalizezi la cerere. Astfel vei refolosi tiparele si va trebui sa stapinesti la perfectiune o singura tehnica.
  • Deschide-ti propriul website si anunta pe toata lumea.
  • Angajeaza ajutoare sau cumpara echipamente moderne. Poate ca e timpul sa treci la productia de serie?

Daca totusi nu merge:

  • Urmeaza un curs de calificare in alt domeniu, pentru a diversifica productia sau chiar pentru a schimba complet profilul afacerii;
  • Urmeaza cursuri de marketing, citeste carti motivationale, povesti de succes;
  • Lucreaza la comanda pentru alti Artizani, obiecte finite sau semifabricate pe care ei le folosesc in productie sau pentru a-si promova afacerea;
  • Cauta o noua piata de desfacere;
  • In ultima instanta, recunoaste in sinea ta ca nu ai spirit intreprinzator si angajeaza-te. Sau si mai bine, ramii angajat(a) part-time pina pui afacerea pe picioare.
Anunțuri

Un comentariu

Opinii? Comentarii? Aici le puteti exprima liber:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s