Descopera tipul de creativitate care te caracterizeaza – Artizanul

Artizanul este cel care confera diversitate, culoare si imprevizibilitate vietii si ne mentine starea de bine.

Element caracteristic: Apa

Daca:

  • Te simti mai in siguranta atunci cind reproduci un obiect dupa un designer cunoscut, o revista, o carte, un tutorial, sau cind folosesti un kit, insa faci modificari personale,  combini modelele intre ele;
  • Nu te dai inapoi nici de la fantezii personale, mai ales dupa ce stapinesti suficient tehnica de lucru;
  • Poti reface de multe ori acelasi obiect, dar simti nevoia sa adaugi de fiecare data detalii si mici variatii.
  • „Unicat” inseamna mult pentru tine;
  • Cind trebuie sa creezi produse noi, cauti inspiratie in diverse materiale (carti, reviste, etc), dar folosesti ideile in moduri originale, pentru obiecte diferite;
  • Preferi materiale usor de prelucrat, dar mai ales cu impact vizual, elemente prefabricate, pe care le poti asambla conform ideilor tale, sau materiale noi, promovate in mediile de unde iti colectezi ideile;
  • Folosesti o varietate de tehnici de lucru;
  • Folosesti instrumente sau scule de cite ori poti, in loc sa migalesti de mina, dar cauti sa-ti linistesti constiinta compensind prin interventia manuala, prin materialele pretioase, sau prin complexitatea asamblarii;
  • Acorzi atentie calitatii finisajelor, dar si prezentarii produselor, te straduiesti sa faci poze frumoase si sa le arati si altora, printr-un blog sau prin site-urile de socializare;
  • Pentru a invata o tehnica noua ai prefera o enciclopedie, sau o carte dedicata anume subiectului care te intereseaza;
  • Sintagma „produs la comanda” iti sugereaza personalizarea unui produs deja existent, sau refacerea lui cu modificari, conform indicatiilor clientului.

Atunci:

  • Primul pas: intrarea in legalitate. Primul drum – la Oficiul Registrului Comertului, pentru a te inregistra ca PFA, SRL, etc. Al doilea drum – la contabil si, daca te-ai inregistrat ca PFA, la Administratia Finantelor Publice de care apartii, pentru a afla ce tip de impozit pe venit ai de plata, termenele si declaratiile specifice.
  • Nu ar trebui sa-ti faci la fel de multe griji ca Mestesugarul privind folosirea ideilor, cu toate acestea nu uita ca unele lucruri cad sub incidenta dreptului de autor, de exemplu: diagramele pentru cusaturi, tiparele de croitorie, imaginile si fotografiile digitale, tiparele de crosetat si tricotat (nu punctele de baza, acelea sint intemporale), fonturile. O scurta investigatie in acest domeniu se poate dovedi folositoare.
  • Nu ar trebui sa-ti faci prea multe griji nici daca altcineva produce obiecte asemanatoare. Ale tale prezinta variatii care le fac unice, nu-i asa?
  • Ai avea un avantaj evident daca ai relationa creatiile tale cu tutorialele sau cartile care te-au inspirat. Admiratia privitorului pentru modul creativ in care ai folosit ideea iti poate aduce popularitate, iar autorul ideii se va bucura de reclama gratuita;
  • Daca alegi sa vinzi printr-un magazin real, gaseste o modalitate de a instiinta potentialii clienti ca lucrezi si la comanda, mai ales daca aceasta iti stimuleaza creativitatea. Daca alegi sa vinzi printr-un magazin virtual, mentioneaza acest lucru si ofera si idei de personalizare. Poti imbina ambele metode, dar trebuie sa ai grija sa nu accepti mai multe comenzi decit poti satisface, aceasta iti va sufoca ideile si te va obosi.
  • Daca alegi calea produselor unicat, nu uita ca ideile de la care ai pornit nu trebuie sa fie usor de recunoscut, impleteste in ele cit mai multa creativitate personala. De asemenea, un produs unicat trebuie sa aiba si o valoare intrinseca suficient de mare ca sa justifice pretul si sa acopere imposibilitatea repetarii vinzarii.
  • Daca alegi calea produselor personalizate, evita personalizarea repetitiva, precum inscriptionarea. Mizeaza mai degraba pe construirea unui obiect complet nou, conform dorintei clientului, dar superior asteptarilor sale.
  • Daca vrei sa existi online, foloseste un blog, pe care ulterior il poti transforma in site si magazin. Desi majoritatea materialelor privind marketingul online recomanda promovarea prin site-urile de socializare, aceasta este pura pierdere de vreme. Chiar daca exista o sansa de a-ti creste vinzarile, site-urile de socializare iti folosesc informatiile personale in moduri ascunse si suspecte, isi aroga drepturile de proprietate asupra fotografiilor tale si creeaza dependenta; nu va trece mult pina ce vei pierde mai mult timp verificind daca ai mai primit vreun like decit raspunzind comenzilor de la clienti.

Puncte forte:

  • Creatiile sofisticate, folosind materiale aflate la indemina, sint atuul tau principal. Ar trebui sa adaugi un minim efort pentru a stapini perfect secretele materialelor si tehnica de lucru, sa iti creezi un stil personal si sa il promovezi ca pe o marca proprie. Daca nu te pricepi, plateste pe altcineva ca sa-ti creeze un logo.
  • Iti place sa experimentezi si sa inveti lucruri noi.
  • Reusesti sa-ti pui in valoare creatiile, indiferent de modalitatea de promovare aleasa.

Puncte slabe:

  • Plictiseala iti este cel mai mare dusman. Creeaza periodic o gama noua de produse. Invata tehnici noi. Experimenteaza cu materiale noi. Angajeaza pe cineva care sa faca operatiunile repetitive, externalizeaza unele servicii. Angajeaza un contabil sau un agent de vinzari. Acorda atentie sporita finisajelor.
  • Deoarece iti este greu sa spui Nu, poti foarte usor sa ramii in intirziere sau sa pierzi clienti, acceptind mai multe comenzi decit poti onora, incurcind comenzile intre ele. Nu te baza pe memorie. Tine o evidenta detaliata. O data cu experienta, viteza de lucru va creste, totusi are o limita, pe care trebuie s-o observi, limita dincolo de care calitatea produselor tale incepe sa scada.
  • Invatarea din zbor. Uneori, pentru a avansa, nu ai nevoie de nimic altceva decit de un curs de specialitate.

Idei pentru dezvoltarea afacerii:

  • Orienteaza-te spre un public tinta specific, de exemplu bebelusi;
  • Asociaza-te cu un Mestesugar, sau angajeaza-l; ca alternativa, poti comisiona unui Mestesugar confectionarea de elemente pe care sa le asamblezi (de exemplu: flori de pinza/hirtie, elemente de fier forjat, ceramica monocroma pe care vei picta, etc)
  • Asociaza-te cu un Artist, care sa dea unicitate si mai ales valoare ideilor tale;
  • Mizeaza pe interesul tot mai mare al publicului pentru produsele ecologice, reciclate sau transformate in ceva nou (upcycled);
  • Foloseste in mod creativ arta secolelor trecute, integrind-o intr-un design modern;
  • Participa la concursuri care ofera premii in promovare prin diverse mijloace media.
  • Participa la tirguri cu tematica specifica (Martisor, Craciun, etc).

Daca totusi nu merge:

  • Schimba profilul de activitate. In loc de a-ti vinde creatiile ca atare, integreaza-le intr-un serviciu pe care il oferi: aranjarea vitrinelor, organizarea de evenimente festive, etc.;
  • Urmeaza cursuri de management si dezvoltare personala.
  • Cauta sa colaborezi cu asociatii non-profit, cu o casa de moda, sau cu intreprinderi care au nevoie de produse individualizate (de exemplu: dantela crosetata pentru rochii de ocazie, materiale textile tesute manual, etichete personalizate pentru fabrici de confectii si magazine de lux). Tine cont ca va trebui sa-ti ajustezi preturile si profitul tau va fi mai mic.
  • Organizeaza si gazduieste ateliere de creatie contra unei taxe de participare. Daca vei impresiona prin technica de lucru si amabilitate, vei capata un renume mai valoros decit orice publicitate.
  • In ultima instanta, angajeaza-te la o firma care produce obiecte artizanale de serie mica, de exemplu oale traditionale, sticla sau ceramica pictata, mobilier, etc.
Anunțuri

Un comentariu

Opinii? Comentarii? Aici le puteti exprima liber:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s